NOPA

Jeg følger NOPA på Facebook. En side der skriver om Nordic Parenting (som åbenbart er en ting…), deraf navnet. Jeg synes, den giver en rigtig god håndsrækning ift mange hverdagssituationer med småbørn, der hurtigt eskalerer, men også til de store spørgsmål omkring børneopdragelse. 

Det at være forælder er en læringskurve, der både er stejl, belagt med forhindringer, tilbageslag og heldigvis også store oplevelser og kærlighed så stor, den kan være svær at rumme. 

Anyways med tips, tricks og overordnede opdragelsesprincipper tager NOPA os forældre i hånden og guider os til en hverdag med færre problemer og konflikter. Selvfølgelig er metoderne ikke fejlsikret, og vi er jo blot mennesker, men det er netop et af de princippet, der hyldes – at man som forælder også kan begå fejl, hvilket også er en læringskilde for barnet, nemlig at man så erkender sine fejl og siger undskyld, hvis man har såret nogen. 

Jeg lærer hele tiden, også om mig selv. Mine egne reaktioner, som mine børn jo gerne skal kunne spejle sig i. Og jeg vil gerne kunne lide det spejlbillede de viser mig af mig, så jeg gør mit bedste for at blive bedre. 

Hvad bruger du som inspirationskilde?

Skriv et svar

