Kim Larsen som børnepasser

Sidder her i vores børnehjørne i stuen og iagttager mine to børn lege helt fredeligt sammen. Vi har lige spist en kage og lidt frugt efter at have hentet Krudtuglen fra børnehaven, ren afslapning med hyggelig samtale med min snart 4-årige, imens min snart 1-årige ivrigt pludrede med. Ren idyl. 

Prøvede det samme i går. Det var ikke andet en skrig og skrål og råb, trods det jeg stod med hjemmebagte, duftende boller, og et mere og mere anstrengt smil på læberne. 

Hvad er forskellen? Kim Larsen. Han giver altså bare ro på settet med hans afslappende musik. Jeg har testet det over en periode nu, og den er ligeså sikker hver gang. Hvis vi ikke hører noget, er der stor chance for konflikter. Hvis vi hører andet end Kim Larsen, er der fart over feltet, men sjældent konflikter. Hvis vi bare hører Kim Larsen kan mine unger åbenbart overkomme alt, selv at dele legetøjet…!

Så bare lidt et lille tip her fra: Kim Larsen i ulvetimen, det virker 😉

Skriv et svar

