En pinlig shorts-affære

Jeg må efter følgende små-pinlige oplevelse konstatere, at hovmod virkelig står for fald.

Det var en dejlig, solrig torsdag aften, og slænget var kommet til den lille by, for at fejre absolut ingenting i venskabelig atmosfære. Jeg havde lige opdaget, at jeg efter graviditeten med lillepigen havde tabt mig en del, så jeg havde iført mig mine mindste shorts. Dem jeg havde købt for årtier siden 4-5 år siden, før jeg blev gravid første gang. Jeg havde egentlig aldrig troet, at jeg skulle i dem igen, ikke mindst fordi jeg skød skylden for den ekstra hoftebredde på graviditeten og deraf permanent udvidede hofteled.

Da vennerne var samlet over maden, og jeg svansede over til grillen for at tjekke kødet, fortalte jeg stolt, at jeg havde tabt mig en del, og at jeg altså ikke havde haft det par shorts på i årevis. Følgende samtale udspillede sig:

Samtykkende småbemærkninger om at det var flot, og så:

Veninde: “Det er også fedt og alting, men du ved godt, at man kan se dine baller under shortskanten, ikke??”

Mig: “…..”

Ven: “Men du er da i hvert fald kommet i dem!”

Mig: “….!”

Veninde til ven: “Nu behøver du jo ikke glo uhæmmet om det passer…!”

Mig: “…øh…”

(forestiller mig, at min ansigtskulør enten var hvid, fordi al blod havde forladt mit ansigt, eller rødt i skam)

Ved ikke om det var ballerne eller shortsene, men ballerne er under genoptræning og “The shorts of shame” er blevet vasket og sat til salg – nogen købere??

 

Skriv et svar

