Syltede blommer

Jeg fandt et blommetræ i min have for en måneds tid siden, og mens jeg ventede på at de mange! blommer skulle modne, overvejede jeg, hvad jeg skulle lave. 

Blommemarmelade er jo et sikkert hit, og blommesaft også. 

Begge dele kom på tegnebrættet, og mens jeg overvejede småjusteringer til diverse opskrifter, kom jeg i tanke om nogle lækre syltede blommer, jeg havde fået sammen med noget vesterhavsost til en fødselsdag vi havde været til. Jeg havde fået Duracell-arm, indtil jeg – trods alt – var blevet for pinlig over mig selv, og fik stoppet. 

Det må kunne laves i eget køkken, tænkte jeg og tog en surf-tur på nettet. Hvor jeg fandt Foodfanatics syltede blommer, som lokkede med bl.a. rom i opskriften. Haps!! 

Det er mega let, og hvis man fraregner tid til at udstene blommerne, tager det absolut ingen tid at lave. Det sværest er at vente på at de har trukket længe nok. 

Her mine blommer i en skøn variation af marmelade, saft og syltede. 


Og her kan du se de syltede blommer i aktion på en vesterhavslignende ost. 


Mumsfilibaba!!

Skriv et svar

