Babybæ af tøjet – tricket over dem alle

Jeg har tidligere skrevet et indlæg om emnet, hvor jeg anpriser glycerin som vidundermiddel til at få det væk. Hvis altså man er hurtig til at få tøjet behandlet….! Der er intet som indtørret babybæ, der kan lave genstridige pletter. Intet. Jo rødbede, og smådrenges insisterende græsplettede knæ. Men ellers…

Anyways, som kommentar til det indlæg skrev en mor, at sollys altså også tager pletten.

Hahaaa…aaaahr tænkte jeg. Og slog det hen som et af de der husmoderråd, som ganske vist har hold i virkeligheden, men hvor almindelig remedier er bedre.

…og prøvede det en dag, hvor babys bæ virkelig bare ikke ville af en yndlingsbody.

Det er VÆK! Helt væk. Det er som trylleri og magi, man ligger blot tøjet ud med pletten i direkte sollys, og tadaaaaa helt rent tøj. Jeg burde have taget billeder, der kunne dokumentere processen, men har altså glemt det hver eneste gang, jeg har benyttet mig af tricket over sommeren – og der har været mange. Så hep hey barselshjerne, håber hukommelsen vender tilbage for fuld skrue når jeg starter på arbejde igen.

Indtil da har jeg i det mindste ikke problemer med at huske, hvordan man får babybæ af tøjet!

Skriv et svar

