Hjemmelavet jordbærkoldskål

Må jeg lige her i farten slå et slag for hjemmelavet koldskål ala Foodfanatic..! Let at lave og vanvittig lækker – og Krudtuglen æder det i mængder som var det spaghetti kødsovs. 

Det ser sådan her ud, og blev indtaget i solen på terrassen 🙂

Lækker lyserød koldskål med jordbær, blåbær, sirupsristede nødder og knuste kanelkiks

Menuen i sin helhed

Aftenens menu her usædvanligt pænt præsenteret


…af køkkenet fremgår det ikke ligefrem, at det var let at lave. De der 5 minutter, som den gode Nadia reklamerede med det tog, blev til 3 kvarter i dette lille hjem. Øhm… Fordi jeg lige skulle en lille tur i Rema1000 efter kærnemælk… Fordi jeg havde hevet en karton A38 ned fra hylden i stedet for kærnemælk… Hvad? Designet var meget ens, og jeg havde to unger med, og jeg har også ammehjerne og en masse andre undskyldninger at dække mig ind under!

Og så snakker vi ikke om, at jeg forinden havde bedt kæresten tage æggeblommer med hjem, fordi jeg havde glemt at købe dem…

Anyways det er let og sikkert også hurtigt at lave, hvis man har styr på indkøbene og ikke bruger ca 100 forskellige beholdere til de relativt få ingredienser. 

Et lille udsnit af det køkkengrej, der åbenbart var nødvendigt for at jeg kunne komme igennem den meget simple opskrift…


Nå men lang historie kort, her er opskriften: Foodfanatic’s hjemmelavede jordbærkoldskål

Prøv den! Jeg køber i hvert fald aldrig færdiglavet koldskål igen 😋

Skriv et svar

