Børn og grøntsager – en tricky kombination

Som jeg før har fortalt, består Krudtuglens diæt for tiden af havregrød, hvidt brød med smør, rugbrød med leverpostej og spaghetti med kødsovs. 

Nogen der kan se nogen problemer i den kostsammensætning? Ja, også mig… Så det jeg har gjort er at ty til grøntsagsjuice og snyde grøntsager i ovenstående menuer. 

Det kan du læse om her

Nu har jeg fundet et nyt våben i kampen om mængden af grøntsager: avocado!

Mos en avocado og brug den som smør under pålægget. Jeg har ikke afprøvet det endnu, men jeg er sikker på at fremgangsmåden også virker med kogte grøntsager som rodfrugter, blomkål, kikærter og meget andet, ja der åbner sig en verden af muligheder!

Om Krudtuglen lugtede lunten? Ja, selvfølgelig, men af uransagelige årsager fandt han fred med, at der var grønt under hans spegepølse, bare maden blev skåret i ryttere…?!

Har du andre ideer? Hvordan snyder du grøntsager i dine unger?

Skriv et svar

