Lortehistorie – i mere end en forstand

Åh altså… Glæden ved at have børn. Følgende skete for Krudtuglen og mig nogle dage inden ferien:

Jeg skal på wc så sætter Krudtuglen i skråstolen. Kan godt se han trykker men det har han gjort så mange gange før. Vender blikket væk i 10 sekunder, og da jeg igen retter det mod ham, konstaterer jeg forfærdet at han fandme har skidt ud gennem bleen, at en stor klat ligger i skråstolen, og at han pt er ved at undersøge den – med munden!!!! 😱😱😱😱

Med bukserne om anklerne farer jeg med ninjaagtig hastighed hen og hiver fat i hans lille lortebefængte arm, og stikker en sut i munden på ham (så han ikke æder mere lort!) med den ene hånd, mens jeg med den anden – stadig med bukserne om anklerne – får tørret det værste af lorten væk med toiletpapir!

Efter et par minutters oprydning er skaden nogenlunde inddæmmet, og jeg kan fortsætte oprydningen på puslebordet. Krudtuglen er dog under ingen omstændigheder enig i at han skal ligge stille der, så han begynder at sparke og vifte med armene, noget der hurtigt spreder det, der ellers var styr på spredningen af.

Nå! Bleen af, og Krudtuglen ned i badekaret, hvor han bliver spulet med bruseren, fra top til tå, og under store protester!! Bruser er ikke et hit og da slet ikke når mor er nødt til at spule hovedet for de fækalier, der efterhånden har spredt sig helt op i håret! Krudtuglen, der efterhånden er rimelig ferm til at bruge sine ben forsøger ihærdigt og skrigende at kravle op af badekaret, væk fra bruseren, hvilket dog ikke lykkes.

Betræk fra skråstol og puslepude, samt ble og blepose ryger simpelthen ud ad vinduet. Kaoset er nu fuldstændigt, og på sit højdepunkt finder mor og barn en stille stund i badekaret, der er ved at blive fyldt.

Efter et langt bad med rigeligt med sæbe og shampoo er vi nu begge skindende rene og er ved at vaske betræk, noget som Lukas elsker at hjælpe med 🙂

Puha, sikke en omgang! Jeg har efterfølgende haft en lignende episode, hvor badekarret var involveret på flere måder, men jeg tænker at det er nok med en lortehistorie per dag! 😉

Skriv et svar

