Det store sutte-vortex

Skal vi lige starte med at definere et vortex? Et vortex er en hvirvel, hvor tiltrækningskraften mod midten tiltager jo længere mod centrum man kommer. Det vil sige, at et vortex i større udgaver har en vis tiltræknings- og ikke mindst opslugningskraft. Dette princip ses fx i tornadoer, i hvirvlen når man lukker vand ud af badekarret, men man hører også om kæmpemæssige vortexer i havet, som myten siger pludselig åbner sig under skibe og opsluger dem fuldstændig for aldrig at blive set igen.

Det er så her sutter kommer ind i billedet. Jeg har endnu ikke set et decideret sutte-vortex, men jeg er sikker på de må eksistere. Lidt ligesom Bermudatrekanten, ingen ved, hvad der sker, men noget sker der i hvert fald, og ofrene (det være sig sutter eller skibe) forsvinder sporløst fra jordens overflade, og bliver aldrig set sidenhen. Jeg forstår det simpelthen ikke! Jeg købte for et par måneder siden 9 sutter – NI! De er væk nu. Næsten. De sørgelige rester er to navnesutter og en natsut, de andre, og de to-tre stykker vi havde i forvejen, er sporløst forsvundet. Hvor bliver de af?? Jeg har ledt og skrapt, ryddet op, ryddet ud, kløet mig i håret og lignet et spørgsmålstegn, men lige lidt hjælper det. 

Så på den igen. Har nu bestilt og fået 8 nye sutter hos MAM, og jeg håber de ikke forsvinder i det store sutte-vortex i løbet af kort tid på ny, fordi så bliver det da godt nok dyrt i sutter!

Jeg er egentlig overrasket over, at der overhovedet er sutter at hænge op på suttetræerne – man ser poser fyldt til randen med sutter! Mister de mennesker ikke sutter til det store sutte-vortex?? Eller har de et sutte-abonnement, så de får tilført en lind strøm af sutter leveret til adressen? Eller er babyer lidt som hunde, der graver ben ned, for så pludselig at sidde med en sut, man ikke aner hvor kom fra, eller som man troede var forsvundet for evigt? og er det i så fald de sutter, der ender i poser på sagesløse træer?

Med hjælp fra sutte-vortexet er min plan for sutteafvændingen, når den tid kommer, er at lade det ske, som i forvejen sker. Sutterne forsvinder ligeså stille, og lige pludselig er der bare ikke flere, og så er den ikke længere. 

Indtil da vil jeg forsøge at holde forbruget på under 1000 kr samlet!

Skriv et svar

