Ting man ikke skal bruge til baby

Ok så jeg har gennem længere tid, faktisk nærmest siden jeg startede denne blog, gået med ideen om at lave en liste til især førstegangsforældre, over ting, som man får købt til baby, som man ender med faktisk ikke rigtig at bruge. Det har vist sig sværere end som så, jeg har ikke selv fået købt ret meget af den slags, og det har min omgangskreds heller ikke. Så er det, jeg tænker, om det virkelig kan passe, at med alle de behov, som producenterne får skabt hos os, og med de fantastiske salgsmedarbejde, som Babysam og andre har, som måske – bare en lille smule – spiller på os forældres samvittighed over at få købt det bedste af det bedste til vores unger, så kan det da næsten ikke passe, at vi ikke får købt noget, som bare står og samler støv…!

 

For mit vedkommende har det mest drejet sig om, at jeg ikke har brugt bluser og t-shirts til Krudtuglen. De rynker sig op under armene og sidder der som en irriterende pølse, som jeg forestiller mig kun kan være træls at ligge på. Derudover har jeg ikke brugt min bæresele så meget, men det er nok mest fordi jeg har haft en strækvikle også. Omvendt ville jeg ikke have undværet bæreselen, den har været enormt handy de gange jeg har fået den brugt, fordi det har været småture til byen, hvor jeg ikke har gidet slæbe en barnevogn med.

Derfor vil jeg gerne bringe jer, mine kære læsere, på banen. Har du købt noget, som du ikke har fået brugt, eller som du har brugt, men ikke nok? Brug endelig kommentarfeltet – helst herunder på selve bloggen, så alle kan læse din kommentar (fordi jeg poster nemlig i forskellige grupper og på forskellige sociale medier…).

 

Jeg glæder mig til at høre fra jer! 🙂

One thought on “Ting man ikke skal bruge til baby

  1. I det hele taget måske en opfordring til at købe tøj efter årstiden. Er dit barn et sommerbarn, så kan velour eller fleecedragter være nok så søde, men bare ikke så anvendelige i varmen.
    Og sko! Hvor har vi haft mange søde futter, som har ligget over det hele, fordi behovet slet ikke var der.
    Måske også alle former for sæber og cremer o.lign., før man oplever et egentligt behov. Vores shpl. i mødregruppen kiggede underligt på os, da vi fortalte, at vi puttede olie i badet, fordi vi havde læst det – det behøvede så absolut ikke være nødvendigt med mindre der var tendens til tør hud, og så er der jo ingen grund til at vænne sit barns hud til det. Og nu vi er ved badet: indsats til badekarret har vi heller ikke haft behov for andet end i de to uger, barnet forsøgte at sidde, men ikke helt kunne endnu. Og jeg er sikker på, der er meget andet, man glemmer bare så hurtigt…

Skriv et svar

