Forældreskabets indflydelse på de voksne

Mit barn er lige over et år gammelt nu. Et år tog det mig, før jeg tog mig selv i at sætte mig på hug og binde dobbeltknuder på mine snørrebånd. Kalde maden for mam selv overfor de voksne og når jeg serverer gennemtænkt, gourmetlignende mad. Tale med bestemt mor-stemme, når min kæreste gør noget, jeg vil have ham til at gøre anderledes. Nogle gange kommer jeg også til at rose ham på samme måde som jeg roser vores søn når han fx går sine små usikre skridt.

Jeg har lettere til tårer, end jeg havde før. Meget lettere, før kunne ingenting bevæge mig, nu skal jeg passe grusomt på! Og mit i forvejen veludviklede kontrolgen har erobret yderligere leverum. 

Man kan næsten lave et af de der før og efter billeder til sammenligning af min personlighed og mine handlemønstre. Man ændrer sig, når man bliver forældre, det gør man, og man opdager det ikke nødvendigvis selv. Ikke før man tager sig selv i det og det er blevet små-pinligt…!

 

Har du taget dig i noget potentielt pinligt, som du ikke gjorde før du fik barn?

Skriv et svar

