Dagplejeopstart – tilvænningsperioden

Nå hej, jeg er begravet i arbejde til op over begge ører, så har ikke lige fået gjort så meget ved bloggen… Travl periode generelt hvor også dagplejeopstart har fyldt rigtig meget. Jeg var ved at være bange for at det ville blive en kamp, fordi jeg fik startet en forkert dag på et forkert tidspunkt, noget jeg burde have set komme, men pga. min manglende erfaring med det hele ikke lige så. Krudtuglen og mig havde lige været syge, det var lige efter påske, hvor han ikke havde set dagplejerne længe, og jeg valgte så at efterlade ham derhenne på et tidspunkt, hvor han var træt. Dumt dumt dumt.

Uanset er det gået hurtigt og let, og nu er han mega glad for at være der, og lege med de andre børn! Faktisk synes jeg lidt, at tilvænningsperioden er møntet mere på mor end på barn…

Fordi nok har min lille skat vænnet sig til at skulle være i dagpleje, men jeg synes stadig det er hårdt at aflevere ham, træls at savne ham hele dagen, og at jeg tilbringer alt for få timer med ham om dagen… Så hvornår vænner jeg mig til det???

Skriv et svar

