Re-zombie

Rrrrrshshsssbbbbb…. (frit oversat fra zombiesk: gaaaaab!)

Krudtuglen kunne ikke sove i nat. Han kunne slet ikke finde ro ovenpå alle de indtryk fra dagplejen i går. Lille stakkel. Men vi voksne kan også være stakler. Især når vi ikke kan se ud af øjnene, når morgenen melder sin ankomst med alt for positive fuglefløjt og højt solskin, der skærer i øjnene, når man bare vil sove, grrrr!

Det lader til at Krudtuglen et langt stykke hen ad vejen er enig, i hvert fald brændte han helt af over at tallerken nummer to med havregrød var tom, og var fuldstændig udenfor rækkevidde indtil mor gav ham en nød-bolle, som han også fortærrede, som havde jeg sultet ham i ugevis! Den blev ikke engang splittet af til atomer og smidt på gulvet, nej alt røg i munden… Måske han også var sulten i nat? Kan sådan nogle størrelser prøve at indhente det tabte madforbrug efter en uges sygdom ved at spise dobbeltportion i en uge???? Her er det at jeg som førstegangsmor savner solid erfaring indenfor området, så jeg kunne sætte en præcis pegefinger på netop det eller de problemer, der forstyrrer freden, og hjælpe junior med lige netop det, der får hans verden til at falde sammen om ørerne på ham, mens mor ser hjælpeløst til og forsøger 2-3 forkerte løsninger, inden jeg kan finde ud af at ramme den rigtige… Allerede ved løsningsforsøg nummer 2 tager hidsigheden over hos Krudtuglen, mind you!

Således trænger zombiestadiet sig på i den lille familie bag skærmen nok engang, og weekenden modtages med kyshånd! Inden venter endnu et besøg i dagplejen dog, og jeg håber på, at han når at bearbejde indtrykkene lidt bedre i løbet af eftermiddagen end i går. Ikke at jeg skal noget i weekenden. Bare noget arbejde, ikke noget vigtigt, tjene til føden, drikke for meget kaffe, og ellers slæbe mig savlende og zombieagtigt gennem et hus, der minder om en krigszone med Dublo-Lego-miner skjult ind i mellem det uskyldige legetøj, tøj, aviser, puder and what not, der ligger og undrer sig over ikke at være blevet samlet op endnu.

En ting jeg undrer mig over er, at zombiesyndromet tilsyneladende kun rammer de voksne… Hvad sker der lige for at babyer kan have så dårlig en nat, og så stadig have krudt i måsen dagen efter??? Nogen, der har stået med en zombiebaby efter en laaaang og søvnløs nat??

Skriv et svar

