Syge børn og påske

Nå ja øhm hej… Der blev lige lidt stille der. Det har været påske, har det, og det kunne godt have været årsagen til stilheden. Det var det ikke, jeg havde planlagt en post om hvordan min søns første fødselsdag gik og alting, men så BANG, begyndte den lille stakkel at kaste op! Øv, øv, øv!

Vi skulle have været på camping, ja, vi er hr. og fru Danmark i egen høje person på den måde, men det er et hyggeligt koncept, der passer rigtig godt til familier med små børn, og derudover også bare give en bevægelsesfrihed, som man ikke får på hotel. Derudover har man hele udstyrsstykket med sig og indenfor rækkevidde på sin base, så hvis man har lyst til bare at sidde ved basen og hygge sig og lave mad, læse eller lege med ungen, så kan man det, det er lidt sværere på et hotelværelse, synes jeg.

Anyways, vi skulle jo så ikke afsted. I stedet for har jeg siddet med Krudtuglen i 4 dage i streg, mens min kæreste har vartet os op og ellers fået lavet lidt udenfor. Jeg har set serier. True Detective kan anbefales. Krudtuglen har sovet eller fået bryst. Yup, startede amningen op igen. Var det eneste staklen kunne holde i sig. Så heldigvis havde jeg mere at give af. Han har af samme grund heldigvis også kunnet sove nogenlunde om natten. Hos os. Tør sgu ikke lade ham sove alene, hvis nu han brækker sig og ikke kan komme af med det!

Efter de 4 dage begyndte han så småt at være interesseret i omverden igen, så de sidste 2 dage er gået med at underholde ham, prøve at få noget mad i ham, prøve at få ham til at sove og prøve at få sat skik på huset igen. For kæft hvor kan det hele da komme til at ligne et bombet lokum når man har syge børn!! Men han er så småt begyndt at smile igen, det er rart!

Nu forsøger jeg så at få lavet lidt her, mens han sover selv til middage for første gang siden han blev syg. Så må vi se hvad vi kan fremtrylle af middagsmad når han vågner. For fremsynede har vi ikke været her midt i kaoset, så at handle i går hvor der var åbent var ikke lige noget vi tænkte på. Har dog hørt rygter om at Fakta Q har åbent, kan være de har noget, der kan spises…!

Så det var den påske. Jeg er egentlig glad for at han blev syg i påsken og ikke i hverdagen. Så havde jeg stået med det hele selv, og når diverse kommer ud af begge ender på samme tid, så er det altså rarest at være to om at inddæmme skaderne. Og når man er bundet til sofa med sovende dreng, er det også rarest at være to om det! Og der kommer jo flere helligdage, og – yay! – sommerferien nærmer sig!

Planen er så at indenfor relativt kort tid begynder jeg at producere meningsgivende blogindlæg igen, fx om vores transportløsning fra Römer/Britax og en liste over ting man ikke behøver at investere i til baby. Så her kommer lige et spørgsmål, som jeg håber du vil svare på!

Har du købt noget til baby, som du mener du kunne have undværet?

Skriv et svar

