Hvornår ved man, man er blevet forældre?

Det øjeblik, hvor der er to streger på testen? Når man mærker liv første gang? Hører hjertelyd første gang? Første scanning? Når baby kommer ud? Nej, siger jeg, ikke hos os anyways… Det hele var surrealistisk – altså ud over at vi havde planlagt at blive forældre og var sindsygt glade for tanken om, at få vores egen lille søn, hvilket var meget virkeligt, så var det bare for stort til at vi helt kunne forstå det. 

Hvornår gik det så rigtigt op for os, at nu var vi blevet så voksne, at vi havde vores eget afkom? Tja… Jeg synes egentlig stadig realiteten kommer i små glimt for mig. Trods det jeg tilbringer hver dag, hele dagen sammen med min fantastiske, smukke, lattermilde og meget virkelige lille søn. 

Der er vist gået lidt mode eller kult eller popularitet for mor-blogene derude i at skrive indlæg om, hvordan den første tid med baby var. Jeg kan godt se pointen med det, det er svært at sætte sig ind i, det er enestående og surrealistisk, så det er klart, at det er mere end interessant at høre, hvordan andre har oplevet det. Derfor kan du forvente et indlæg om, hvordan jeg oplevede de første måneder med baby inden så længe.

Derudover vil jeg lige vende opmærksomheden mod overskriften endnu engang, og konstatere, at jeg egentlig stadig ikke helt har forstået det… MEN en ting er sikkert, jeg har aldrig før grædt over noget, der sker i fjernsynets fiktionelle verden, men Game of Thrones bliver altså liiiige en tand for uhyggelig og hjerteskærende, når de knivdræber spædbørn… 

Hvornår gik det op for dig, at du var blevet mor/far?

Skriv et svar

