For du for lækker, lækker, lækkerlækker…!

Nej, jeg snakker ikke om Nik og Jay, jeg snakker om min salat. Se selv, ser den ikke lækker ud?

 

20140130-140841.jpg

Jeg har skrevet om det før, men super lette og super sunde salater er ikke nødvendigvis super dyre eller raketvidenskab at sætte sammen. I dette tilfælde købte jeg grønkålen med intentionen om at gøre den til en ærbar salat, men de andre ingredienser lå ligesom bare og ventede, stirrede fordømmende på mig, hver gang jeg åbnede skabet…

Det, du ser på billedet, udover den skønbarlige grønkål, er:

– Et par håndfulde granatæblekerner

– En håndfuld hakkede paranødder

– Et par strøg revet parmesanost

– En dressing lavet på olivenolie, chili, honning og limesaft.

Parmesanosten er fra fryseren, hvor jeg gemmer et lager direkte importeret fra det skønne Italien fra ferien sidste år, hvor jeg også købte et lager olivenolie. Nødderne har jeg købt på tilbud i Helsen i Koldingstorcenter. Der ligger ALTID lime i mit køleskab. Og jeg har ALTID Sriracha chilisovs i mit køleskab. Den bedste chilisovs, man kan finde (hrm, med mindre man har en Johan, der laver hjemmelavet Srirachasovs, så er det den bedste…!).

Anyways, det jeg prøver at sige er, at med et godt basislager og lidt grove grøntsager købt på tilbud, vil du kunne lave en interessant salat på ingen tid med meget få anstrengelser. Og så smager den fantastisk! Altså ikke ligeså godt som en god hjemmelavet burger med hjemmelavet aoli, lidt for meget god cheddarost, og et par striber bacon, men du vil ikke savne burgeren med denne salat… Eller jo… Men burgeneren er ikke ligeså smuk, som salaten…. Hrm… Host… Ok, det er salat, det er sundt, det vil gøre dig og din krop godt ovenpå julen/nytår/weekenden/hvornår du nu sidst har syndet, men burger slår altid salat, det er et faktum, som du må navigere udenom, hvis du vil tabe et par kilo, leve lidt sundere, følger Go’-kuren, har et kedeligt nytårsfortsæt, eller noget helt andet.

Mit basislager indeholder også altid en god chokolade, lidt is, lidt bacon, og lidt pasteuriserede æggeblommer til en nødmayo, men dem bruger vi lige af en anden dag. De stirrer ikke så længe, og knap så insisterende. 😉

 

Skriv et svar

