Biiiiiib!-junkie

Biiiiib! siger det hver gang en af mine husholdningsmaskiner er færdige. Biiiib biiib biiiiib biiiib! Biiiib! Og så er det jeg tænker, at der er sikkert mange, der er grov irriterede over at skulle høre på den bibbekoncert hver gang opvaskeren er færdig. Fordi for det første kan det måske være en anelse hjernerivende at høre på den høje helvedslyd. For det andet ved man så bare, at nu står maskinen og venter med længsel på at blive tømt…!

Men sådan har jeg har det nu. Næ, maskinerne taler til mig, og det, jeg hører er:

“Biiiiib…! Job well done!”

Når opvaskeren er færdig, har jeg jo allerede gjort halvdelen af arbejdet, så jeg tænker, at den roser mig for at have lavet noget. Biiiib – flot arbejde! Biiib – klap dig selv en gang på skulderen! Jeg får god samvittighed af lyden. Jeg tror faktisk, jeg er ved at blive biiiib-junkie.

Min kaffemaskine siger det også – fire gange i streg, når den er færdig. Når jeg har besøg, spørger folk, om ikke jeg synes, det er irriterende. Dertil må jeg svare nej. Det eneste jeg hører er: Biiiiib – nu må du holde kaffepause!

Det kan man da godt blive afhængig af 😉

Skriv et svar

