Godt nytår og få så det sikkerhedsudstyr på!

Ja, overskriften taler sit helt tydelige sprog, jeg vil først og fremmest ønske jer alle et rigtig godt nytår!

Men jeg vil også lige slå et slag for sikkerhedsudstyr…. Jeg kan mærke, efter jeg er blevet mor, at jeg er blevet meget mere bekymret for alting, og dermed også at folk skal komme til skade. Og jeg er sikker på at din mor har det på samme måde, uanset hvor gammel du er…

Kan vi ikke blive enige om, at vi alle gerne vil have både øjne, ører og hænder i god behold efter nytårsaften? Godt, kan vi så ikke blive enige om, at det der med, at det altid sker for naboen, den kan vi ikke blive ved med at dække os ind under? Jeg mener, du er jo også en eller andens nabo…

Så få nu de slagterringbrynjehandsker på, når du skal smide de ulovlige strygere, og få nu de sikkerhedsbriller på. Lad være med at bøje dig ind over krudtet, og sørg for at flaskeaffyringsanordninger er godt gravet ned…. Derudover bliver du også lidt nød til at gå ud fra at folk er nogle spader og gardere dig imod vildfarne raketter, kastede heksehyl og andet håndholdt kaos.

OG du må heller ikke stole på at krudtet er lavet godt nok, og du må ikke have det i lommerne. Og ligesom i flyverne fungerer det sådan, at først tager du selv sikkerhedsudstyr på, og så sørger du for at andre får på. Med mindre det er børn. Børn kommer i første række her, i modsætning til hvis du skal have iltmaske på i flyveren.

Og skal vi lige have klassikeren med – det tror jeg nok vi skal: Gå aldrig tilbage til en fuser! 😉

Øh og ha’ så en RIGTIG god aften! Jeg skal vælte mig i hjemmekokkeret gourmetmad, som Johan (og lidt mig, meget lidt, følger bare ordrer..!) har lavet. Og når klokken slår midnat springer vi ned fra sofaen, skåler, synger skråler med på “Vær velkommen”, og stormer ud og ser på nytårskrudt og brænder stjernekastere. Vi har naturligvis også været døden nær af grin over 90’års fødselsdagen 🙂

Lukas? Han kommer i seng til normal tid, og sover sig igennem hele seancen… Måske…

Hvad skal du?

One thought on “Godt nytår og få så det sikkerhedsudstyr på!

Skriv et svar

