Og apropos hverdagsmad…

Så lavede jeg lige en tilbuds/tøm-køleskabet ret i går. Den bestod blot af kyllingetern købt på tilbud i Rema, som blev lynstegt sammen med et par fed ternede hvidløg og et løg, samt en salat bestående af grønkål, rødkål, gulerødder og appelsiner, som jeg havde lavet til noget andet mad dagen i forvejen, og som nu blev vendt i gryden med kylling. Derpå kom en brik Oma 4% “fløde” ved, salt, peber, en smule chili, lidt lime og så fik det lov at stå og simre i en halv times tid. 

Det var en af de der retter, hvor man satser hele butikken. Jeg havde ingen anelse om, hvordan det ville smage, jeg mener appelsin sammen med kål og kylling..??!! Øh og kål??!!

…Og den noget pinklilla farve retten fik af rødkålen gjorde den heller ikke mindre mistænkelig….

Men MMMMM det smagte godt!!! 

Og det understøtter bare en lille teori jeg har gået og brygget på:

Hvis man ved bare lidt om, hvordan tingene smager, og hvordan man kan tilberede dem, så kan man gøre hvadsomhelst med de ingredienser man tilfældigvis har til rådighed lige den dag 🙂

Cheerioh!

Skriv et svar

