Da spætten gik på jagt efter ord

Kender du det at få en sang på hjernen? Det er jeg ret sikker på, at alle gør. Du ved, ikke hele sangen, bare nogle linjer, som kører på repeat? Lige indtil man bliver træt af det – og så lidt længere! Får du det nogle gange på samme måde med ord?

Det gør jeg. Jeg får et eller andet ord på hjernen, det er som regel et dansk ord, men andre gange er det engelsk eller tysk. Det sidder der bare og kører på. Det, der er med det, er, at det her er ét ord – ET. Man får ikke fornøjelsen af en hel sætning og en lille melodi, der følger med, nej, der er ÉT ord, som hakker i hjernen, som en spætte på jagt efter en lille irriterende ordbille! Det kan godt vare en hel dag, og det hjælper ikke at sige det højt. Men jeg har en plan…!

For nu har jeg nemlig min blog, så næste gang så hakker spætten altså her! 🙂

Skriv et svar

