Baby vs. oprydning – den episke kamp mod rodet

Kom sig efter mig:

Baby før oprydning, baby før oprydning.

Og prøv så nu at kigge ud i rummet, er der rod – nej vel? Fordi nu ignorerer du rodet helt og aldeles, så længe du har en vågen baby, der fortjener din opmærksomhed. Baby bliver barn før du ved af det, oprydning er en evig kamp, der kan vente til baby sover.

Jamen det mener jeg, og endnu vigtigere; jeg praktiserer det. Jo jeg gør! Ikke hver dag, men jeg kan mærke, at de dage, hvor jeg ikke tager det alvorligt at oprydning kan vente til Lukas er gået i seng, de dage bliver bare ikke ligeså gode. Og jeg tror jeg ved hvorfor; Når jeg er afslappet omkring at det roder, så bliver jeg ikke sammenbidt, mens baby er vågen, så kan jeg bedre lege med ham, det vil sige udmatte ham – hæ hæ hæ – og så kan jeg sende ham i seng til normal tid, hvor han så sover som en baby (aaahrhahahaha dårlig joke!), nej seriøst, han sover da meget bedre når han har været fysisk aktiv med mor, har oplevet noget og er blevet trænet i næste skridt i udviklingen (lige nu øver vi at kravle, eller jeg placerer ting udenfor hans rækkevidde, baby prøver hidsigt at nå dem mens han spræller med benene, som om han var i vand – til babysvømning har han jo lært, at han kommer fremad hvis han spræller med benene…!).

Når så baby sover tager jeg et valg: Skal jeg sætte mig med en kop kaffe og blive opdateret på serier, og samle overskud til næste babyetape, eller skal jeg rydde op???

Serier it is then… 😉

I skrivende stund overvejer jeg dog, hvornår jeg skal skifte rod ud med julepynt, så mon ikke det kun bliver til en serie i dag, eller to, Supernatural og The Mentalist har jo lige udsendt nye afsnit 🙂 Og julen varer jo lige til påske! 😀

Skriv et svar

