Sådan overlever du barsel 101

Ok, så hvordan kommer man igennem barsel uden at miste forstanden, altså jeg mener, mange mennesker har svært ved at gå hjemme i et års tid uden at se ret mange andre voksne mennesker, og uden at lave noget “fornuftigt” – og med fornuftigt mener jeg noget produktivt, som både træner krop, sjæl og pengepungen.

Man gør følgende:

1: Laver nogle rutiner i løbet af ugen
2: Sørger for at en af disse rutiner inkluderer en morpause, helst midt i ugen, fx yoga (at foretrække, faktisk…!)

Uanset kan man ikke undgå at få sin egen indforståede humor, som det kan være svært for andre at sætte sig ind i. Jeg er for eksempel ikke helt sikker på, at venner, bekendte og familien helt forstår, præcist hvorfor jeg finder det hylende, lårklaskende morsomt, at sige til min søn, om vi skal gå ud på badeværelset og finde:

– en ny numse
– en ren røv
– en reservedelsmås

og efter sidstnævnte punkt begynde at stille ham spørgsmål til, om han nu tror der er flere nye numser på lager derude, eller om vi skal til at finde et alternativ – eventuelt om det skal være en original reservedel, eller om det må være noget ukurant.

Når jeg så åbner op for bleen, konstaterer jeg om der bare er ridser i lakken, eller om måsen er totalskadet. En totalskadet numse = bad til betterøv……!

Men nu er det jo ikke kun små bogstavrim og mere eller mindre sindsyge samtaler med sønnike, der holder humøret oppe, nej det skal jeg sige dig hvad er:

Hans smil når han ser mig komme, for at tage ham op, når han har sovet. *indsæt smeltende hjerte

Skriv et svar

