Forfatterskabets udfordringer

Jeg har som skrevet før længe gået med ideen om at skrive en bog. Allerede i mine teenageår mente jeg, jeg havde en meget bedre ide til en vampyrbog end alle andre på markedet. Jeg planlagde at skrive den engang i fremtiden, men det blev ved “engang i fremtiden”. Nu kan jeg ikke huske min geniale ide mere.

Efterfølgende har det snarere været skriveglæden end reelle ideer, der har givet liv til tanken om at skrive noget, der kunne udgives, eventuelt i bogform. Jeg elsker bøger. Har ikke tid til at læse dem mere. Har en baby og et halvt ton serier at tage mig af. Jeg er igang med A Hitchhiker’s Guide to the Galaxy pt – læs den hvis du er til skæv humor! Jeg er ikke færdig endnu, men planlægger at blive det – engang i fremtiden.

Mit “forfatterskab” tog sit første indledende skridt for et par år siden. Startede et Word-dokument og satte mig til at skrive en dyster indledning, som hverken førte nogen steder hen eller førte en genial handling med sig. Utroligt at bøger ikke skriver sig selv. Der har dog aldrig været tvivl om, at jeg skulle skrive fiktion. Min hukommelse holder ikke til at skrive en bog om det føromtalte højaktuelle, utroligt vigtige emne.

Jeg havde glemt den historie, har faktisk ikke tænkt på den længe, i årevis. Til jeg stod i badet i morges og fandt på en genial fortsættelse! Som kan give mindst én side mere! Enten skal jeg slå mig på at skrive short-stories eller very short stories.

Dem har jeg så faktisk også skrevet to af allerede, tog the six-word-story-udfordringen, og endte med to små historier, som jeg synes siger meget om mig og mit forfatterskab:

“Six word story, my very first”

og

“So, today, I shall start writing”

Egentlig sammenfatter de to historier alt hvad jeg lige har skrevet ovenfor. Det er jeg på den ene side lidt stolt af, når alt kommer til alt var det jo selveste Hemingway, der startede “six-word-story”-stafetten… Omvendt er det nok liiiiige lidt overkill at begynde at sammenligne sig selv med en af de helt store, legendariske forfattere…………

Anyways, hvis jeg skal skrive længere romaner, kommer der øjensynligt til at tage mere end et par tiår med det tempo jeg ligger for dagen.

Skriv et svar

