I find peace in rain

Man siger man skal klæde sig på til vejret, og at der ikke er noget vejr, der er dårligt. Jeg er enig. Bortset fra blæsevejr, jeg hader blæsevejr. Egentlig ikke fordi det som sådan er træls, selve blæsten, men fordi mit hår er ALLE steder, og jeg kan sjældent se mere end det halve af, hvad jeg plejer for mit hår. Selv når jeg har sat det op, så er det bare små totter hår, der kildrer mig i ansigtet i stedet for, eller sætter sig fast i mine øjenvipper, så det gør ondt i øjet.

Regn derimod er udskældt af alt for mange mennesker, og uden grund synes jeg. Det er det mega hyggeligt at høre regnen tromme mod vinduerne eller på taget af en campingvogn eller et telt. Man sidder indenfor med en kop varm kaffe eller kakao og ser en god film eller læser en bog. Hvis man går en tur i det, føler man sig dejlig varm og tør i sin regnjakke og gummistøvler, selvom ansigtet bliver regnet helt friskt.

Hvis man er heldig får man et ordentligt tordenbrag med i købet…

Selvfølgelig kan det være upraktisk. Jeg synes for eksempel ikke det var skide skægt at det begyndte at regne på min søns dåbsdag, når vi nu havde valgt at holde festen i telt udenfor.

Men se nu på tyskerne – uanset vejr så traver de afsted langs stranden med deres hunde og unger i regntøj. De kører hundredevis af kilometer for at holde deres dyrebare ferie i det DANSKE vejr, tænk lige over det…!

Jeg synes vejret er dejligt. Alt vejr. Undtagen blæst altså.

Skriv et svar

