Blogs er Internettets svar på gode serier, just sayin’ it!

Jeg har over en årrække efterhånden fulgt et par blogs eller tre, bl.a. marensblog.dk, stinestregen.dk og johanjohansen.dk. Og med fulgt mener jeg tjekket efter nye posts dagligt til tider, andre gange ugentligt. Jeg har glædet mig til at følge med i næste afsnit af deres liv, og jeg har haft følelserne grundigt investeret i deres op og nedture – og været enormt nysgerrig, når jeg ikke har fået hele historien af hensyn til privatlivet!

Jeg er også en pige, der elsker sine serier. Supernatural, The Big Bang Theory, White Collar, The Mentalist, Sherlock Holmes og mange andre. Jeg sidder klinet til skærmen i alt, alt, ALT for mange timer om ugen, og jeg har et usundt forhold til sæsonstarter, cliff hangers, hovedpersoner og skæve sidekarakterer. Jeg har endda set visse serier alene på grund af en af de sjove, skæve eller provokerende sidekarakterer.

Aaaanyways… pointen er, at gode blogs er som gode serier. Man følger dem over den årrække de udgives i, man glæder sig til næste afsnit, det er som regel for underholdningens skyld, selvom der mange gange kommer  en god pointe eller en dybere mening ud mellem sidebenene. Man ærges med dem, når noget er gået skævt, og jubler med dem, når noget er gået godt.

Desuden misunder jeg man dem også, at de skriver så godt at de ligefrem har en fanskare…… Jamen når man selv gerne vil skrive, og ens venner og familie siger, man burde skrive, men man da ikke lige ved, hvad man skal skrive om, bare fordi man har skrevet et usædvanligt sjovt fødselsdagskort, eller en fantastisk sjov mms om og med betterøvs små sjove udbrud i hverdagen. Det er jo ikke, fordi jeg har fantasien til at skrive en bog, noget at byde ind med, som andre ikke har, eller har hukommelsen til at skrive et længere værk om et supervigtigt og højaktuelt emne, som jeg heller ikke har tid til at undersøge til bunds.

Til gengæld har jeg nu en blog, som er min – min legeplads, hvor jeg kan skrive alt det lort jeg ikke har andre stedet at komme hen (ja, forvent bandeord, jeg har en lille søn, hvis ører skal forskånes mit udvidede vokabularium). Og hvis du er kommet forbi her, og planlægger at aflægge yderligere visit i fremtiden, så kan jeg allerede nu løfte sløret for, at jeg ikke ved, præcist hvad jeg vil skrive om, eller hvor jeg vil hen med denne blog. Og forvent ikke at der kommer mere end ét indlæg, der giver mening på et højere plan. Og er du dansklærer, så undskyld med kommaerne og talesproget!

….men jeg håber lidt på, at der er bare halvt så mange, der gider følge med i min lille serie, som der er, der gider følge marensblog.dk, der kører på 27. episode i sæson 500 eller noget i den stil!

Her var i hvert fald episode 5 i sæson 1! -og jeg agerer selv skæv sidekarakter 😉

Skriv et svar

